logo mark 1

رفقا سلام!

چه مشکلی با فیزیک داری؟

در بخش پاسخ به سوالات می تونین هر سوالی داشتید بپرسید من در اولین فرصت به همه ی سوالاتتون جواب می دم. بخش پاسخ به سوالات می تونه یه قسمت عمده از مشکلات و استرس شما رو کم کنه.

می تونید سوالات بقیه بچه ها رو هم بخونید شاید نکات مشترکی وجود داشته باشه که به دردتون بخوره.

سوالات متداول

پاسخ به سوالات پر تکرار بچه ها

چرا مفاهیم فیزیک خیلی پیچیده است؟

آره باهات موافقم اما مدل خوندن هم می تونه مهم باشه. به نظرم اول فیزیک رو مثل کتاب داستان بخون و بعد برو سراغ قسمت هایی که برات کمتر عذاب جوری لازم نیست به ترتیب پیش بری و یه ذره کارت راحت تر میشه. 

چرا فیزیک انقدر نیاز به ریاضی داره؟

به انیشتین می گن فیزیک رو تعریف کن" می گه فیزیک قطاری هست که روی ریل ریاضی حرکت می کنه. برای حل مسائل فیزیک نیاز به دانش ریاضی و هندسه هست. توصیه می کنم یه سری اصول اولیه رو یاد بگیری  منم کمکت می کنم.

چرا برای حل مسائل و تست های فیزیک همیشه وقت کم میارم؟

برای حل مسائل فیزیک اول باید بتونی با هر راهی که میشه ( حتی اگه طولانی هم هست) حل کنی. بعد به فکر پیدا کردن راه میان بر و راه حل سریع باشی. در فیزیکچی ما روی این مدل حل تمرکز داریم.

برای موفقیت در فیزیک ازچه منبعی استفاده کنم؟

به نظرم اول باید جزوه و مطالبی که معلمت گفته و به گوشت آشناست بخونی. در مرحله دوم کتاب درسی رو بخون. اگه برای امتحان مدرسه آماده می شی کتابی که نمونه سوالات امتحانی داره خوبه. اگه برای کنکور آماده می شی کتابی که تست های چند سال اخیر کنکور رو داره بگیر.

من اصلا فیزیک دوست ندارم چی کار کنم؟

نمی تونم بگم چرا دوست نداری و یا باد دوست داشته باشی. اما می تونم بگم مجبوری فیزیک رو امتحان بدی پس لااقل کاری کن زودتر از دستش راحت بشی و کمتر عذابت بده. برای این کار استراتژی کمترین زمان بهترین نتیجه رو پیش بگیر. 

پاسخ به سوالات
پاسخ به سوالات

مشاوره رایگان

فرم تماس سریع

    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    1 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    امین
    امین
    3 سال قبل

    سلام استاد یک سوال : با کمک چکشی به جرم 2kg میخی را به دیوار می کوبیم ، اگر تندی برخورد چکش در لحظه ی برخورد با میخ 6m/s باشد ،و در هر بار برخورد میخ به اندازه 4mm در دیوار فرو رود نیرویی که در هر برخورد به چکش وارد می شود چقدر است؟ ) آیا این سوال درسته؟ آخه جرم چکش رو داده باید جرم میخ رو می داد!