تله پاتی .مدرسه فیزیک دبیرستانی

تله پاتی .مدرسه فیزیک دبیرستانی


تله پاتی و خواندن فکر ، ارتباط دو ذهن ، ارتباط ذهنی از راه دور ،گروهی از محققان برای اولین بار موفق شدند میان  مغزدو انسان، یکی در فرانسه و دیگری در هندوستان، از طریق تله پاتی ارتباط برقرار کنند.دانشمندان توانسته‌اند بدون اینکه تماسی میان دوفرد برقرار شود، از مغز یکی به مغز دیگری پیامی را به فاصله هزاران مایل دورتر ارسال کنند. این ارتباط یک ارتباط الکترو مغناطیسی است.
روش مطالعه فیزیک دبیرستان و کنکور ، بودجه بندی14 بخش فیزیک کنکور
دانشمندان آزمایشی انجام دادند در این آزمایش ،‌ یکی از داوطلبان حسگرهای الکترروانسفالوگرام یا EEG متصل به اینترنت و وایرلسی را به سر گذاشت و به موضوعی ساده، مانند سلام کردن فکر کرد.رایانه‌ای واژه‌هایی که داوطلب به آنها فکر می‌کرد را به کد‌های صفر و یک دیجیتال تبدیل کرد و سپس این پیام را از هندوستان به فرانسه ارسال کرد. پیام از طریق روباتی به داوطلب گیرنده منتقل شد و گیرنده پیام را به شکل پالس‌های محرک مغزی به شکل فلش‌های نوری مشاهده کرد.

تله پاتی و خواندن فکر ، ارتباط دو ذهن ، ارتباط ذهنی از راه دور

تله‌پاتی (Telepathy)  از موضوعات جذاب ، همیشگی بین افراد و بخصوص جوانان است. با آزمایشات جدید، دانشمندان موفق به

ارتباط بین  دانشمندان ارتباط بین دو حیوان ، دو انسان و حتی انسان و موش شدند.  اینترفیس مغز به مغز یا Brain to Brain Interface امکان ارسال فعالیت‌های ذهنی را بصورت آنی از طریق ارتباط دو مغز میسر می‌کند.

ارتباط بین دو ذهن از طریق فرآیند سیناپتیک انجام می شود. در این فرآیند سیگنال های شیمیایی بین سلول ها ردوبدل می شود و در نتیجه سیگنال الکتریکی ایجاد می شود.

این فرآیند ، کار کنترل حافظه ، احساسات ، و درک و شهود را به عهده دارد. از آنجایی که مغز شبکه ای سلولی و به هم پیوسته است ، پس فعالیت های مغزی سیگنال های الکتریکی منتشر می کنه! این امواج بر اساس فرکانس هایی که دارند دسته بندی می شوند.

با روش الکتروانسفالوگرافی این امواج ثبت می شوند. این فعالیت ها باعث ایجاد فناوری پروتر نورونی شده است. پروتز های نورونی در کنار سیستم عصبی انسان به صورت یک ماژول خارجی ایجاد می شوند ( اینترفیس) .با استفاده از این قابلیت‌ها افراد قادرند تا کنترل بخش‌های از بدن خود را که در اثر اختلال سیستم عصبی پیش از این قادر به کنترل آن نبودند، کنترل کنند.

 تله‌پاتی از نگاه فنی

 

مغز انسان امکان ارسال و دریافت سیگنال الکتریکی ( الکترومغناطیس رادارد. این امکان در اثر تحریک ناحیه ای از مغز  بوسیله ی امواج الکترومغناطیسی فعال می شود. در یک آزمایش انسان موفق شده تا از طریق ارتباط ذهنی، کنترل دم موش را به دست بگیرد!!!! ایجاد ارتباط بین دو مغز، میان انسان‌ها نیز امکان پذیر است، چنانکه می‌توان از طریق ترکیب دو سیستم EEG و TMS، امکان دریافت و القای امواج الکتریکی مغز را فراهم آورد. با استفاده از این سیستم دانشمندن موفق شده‌اند تا سیگنال حرکت دست را از یک فرد به فرد دیگری انتقال دهند.

تله پاتی و انتقال افکار

آزمایش مورد نظر با ترکیب اینترنت، EEG و TMS صورت گرفت که طی آن تیمی از محققان موفق به انتقال فکر یک انسان در هند به ذهن فرد دیگری در فرانسه شدند. دانشمندان ابتدا کلمات را به کدهای باینری تبدیل کردند و سپس با استفاده از سیستم EEG امواج مغزی را پس از ترجمه به سیستم TMS‌ که توسط یک روبات هدایت می‌شد، به مغز فردی که امواج مغزی را دریافت می‌کرد، القا کردند.

تله پاتی

تله پاتی در زندگی وجود دارد – تمرین کنید.

 

تله پاتی توانایی انتقال کلمات ، تصاویر و احساسات به دیگران است . بدون اینکه کلامی رد و بدل بشه . خیلی وقت ها کنار دوست صمیمی خودتون نشستین ، یه دفعه اتفاقی میافته ، به هم نگاه می کنید ، بدون اینکه حرفی بزنید احساس خودتون رو متنقل می کنین. تایید می کنید یا…

.بعضی مواقع رو بروی هم نشسته اید ، بدون اینکه کلمه ای بگین با نگاهتون با هم حرف می زنین و احساساتتون رو منتقل می کنین. برای تله پاتی نیاز دارین فکرتون رو متمرکز کنین.

احساساتتون را کنترل کنین. روی ارتباطتون عمیق شوید . برای چه کسی می خواهی پیام بفرستی؟ تجسمش کن!! جزئیات ظاهری اما دقیق. چه حسی داری ؟ با همون حس با فرد روبرو شوید. روی یک مفهوم یا کلمه ی ساده متمرکز شوید. حالا پیام خودتون را ارسال کنید. از طرف مقابل بپرسید چه حسی دارد؟ چه چیزی به ذهنش رسیده؟ این تمرین را تکرار کنید. بهتره این تمرین با کسی انجام بشه که احساس نزدیکی باهاش دارید. نتایج فوق العاده خواهد بود.
برای تله پاتی آرامش روحی ، آرامش فیزیکی ، قدرت تجسم ، تمرین و استمرار شرط اساسی است.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها